fórum csoport
sport




 
sport
sport
sport
sport

topic

Felcsút- a magyar foci különlegessége


vagye
Nem szokásom topicokat nyitni de lehet, hogy ezzel a csapattal, mármint az NB I újuoncával sok minden fog történni az elkövetkezőkben. Speciális a helyzete, a támogatottsága. Egyfelől példaértékű az akadémiája működése, másfelől riasztó az akadémia anyagi alapjának biztosítása. Egyfelől jó, hogy a tehetségei az első osztályban mutatkozhatnak be, másfelől kérdéses, hogy van-e értelme. Egyfelől szívmelengető dolog, hogy nagyszerű stadionja lesz, másfelől kérdéses, hogy éppen ide kellene egy ilyen beruházás. Hát majd meglátjuk


Inditotta: vagye, 2013. június 08 09:28, szombat Válasz a hozzászólásra
Vissza a fórumokhoz
2/63 oldal Hozzászólások:
[előző]sport...sport[2]sport[3]sport[4]sport[5]sport[6]sport...sportsport[következő]
rossi46rossisport2018 július. 31, kedd 21:13 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Guru!
CSAK NEKED!!!


Kele János
Tegnap, 11:19 ·
VIGYÁZAT, TLDR!

Szombaton volt egy hete, hogy vettem a bátorságot, és kifejtettem saját, önálló véleményemet minden idők legkáprázatosabb kisvállalati piacra robbanását produkáló, új magyar csodamárkánkról, a 2Rule-ról: https://bit.ly/2Ot7NoE

Már aznap jelentkezett nálam privátban a cég ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa, Kővári Ágnes, aki hevesen nehezményezte az általam megfogalmazott aggályokat. Hétfőn kevés híján háromnegyed órát beszéltünk egymással telefonon, azzal a céllal, hogy tisztázzuk a félreértéseket. A beszélgetés kivonatából posztot szerettem volna készíteni, és bár háromszor futottam neki, háromszor voltam kénytelen abbahagyni a szerkesztést: egyszerűen annyira nem volt közös pontunk a beszélgetésben, hogy lehetetlen volt belőle koherens anyagot gyártani. (A folytatás miatt kénytelen vagyok idebiggyeszteni, hogy Kővári Ágnes beszélgetésünk során többször hangsúlyozta: annyira megviselték a támadások, hogy megkérte Mészáros Lőrincet, álljon ki mellette, ellenkező esetben nem biztos, hogy képes folytatni a munkáját.)

Időközben az a szerencse ért, hogy immáron könnyű helyzetben vagyok, hiszen ma reggel az ügyvezető igazgató asszony minden érvét világos logikai lánc mentén, ellentmondást nem tűrve vetette papírra a Nemzeti Sport (Mészáros Lőrinc lapja) főszerkesztője, a Magyar Sportújságírók Szövetségének elnöke, a magyar futball nagykövete, Szöllősi György: https://bit.ly/2vkxwXk

Érdemes végigszaladni rajta, mert kiválóan megmutatja mindazt, amit én álságosnak és képmutatónak érzek a márka kommunikációja kapcsán (mindez nem jelenti azt, hogy feltétlenül igazam volna, mindössze úgy gondolom, van helye a nyilvánosságban azoknak a véleményeknek is, amelyek rá kívánnak mutatni bizonyos visszásságokra egy olyan iparágban, amely jelentős mennyiségű közpénzt használ napi működése során):

1) "Egészen vérfagyasztó, hogy milyen indulattal és kíméletlenséggel esett neki a mindenre és mindenkire zsigeri gyűlölettel tüzelő ellenzéki média az új magyar sportmárkának, a 2Rule-nak(..)"
Gyors helymeghatározás: a sportújságírók elnöke szerint mindenki, aki a 2Rule kapcsán kritikát/kérdéseket fogalmaz meg, vagy aggályait fejezi ki, ab ovo ellenzéki. Szöllősi szemében ráadásul a kritika nem kritika, a vélemény pedig nem vélemény, hanem valami egészen más - "zsigeri gyűlölet". És mindezt az az ember vallja - sőt, jelöli ki írása nulladik kilométerkövének -, akinek egyik feladata (elvben) a sportújságírói szakma egészének (igen, azoknak is, akik adott esetben önmagukat ellenzékinek definiálják és/vagy aktuális véleményük épp ellenkezik a kincstári kommunikációval, de még azoknak is, akiket Szöllősi maga jelöl meg "mindenre és mindenkire zsigeri gyűlölettel tüzelő ellenzéki" címkével) képviselete.

2) "Szélsőséges, időnként megejtően ostoba s persze politikai indíttatású gyalázkodás kezdődött és tart azóta is."
Persze, politikai, mi más. Érdekes végiggondolni, mit jelent valójában ez a mondat: azzal, hogy Szöllősi az _összes_ 2Rule-t támadó véleményt politikai indíttatásúnak bélyegzi, lényegében elismeri, hogy a márka léte politikai akarat eredménye. Hiszen mi másért volna egy jóravaló, tisztes, piaci alapokra helyezett magyar vállalkozással szemben megfogalmazott _mindenféle_ kétely politikai indíttatású?

3) "létrejön egy saját, magyar, nemzeti sportmárka, hanem az, hogy mindeddig ilyen nem létezett(...)"
De, természetesen létezett, sőt, létezik: elég csak a korábban NB I-es csapatokat is öltöztető Lancastra, vagy épp a húsz éve létező Toti Sportra gondolni. Elfelejtkezett volna róluk a főszerkesztő úr? Esetleg arról van szó, hogy „saját, magyar, nemzeti” márka csak az lehet, melyet lapjának tulajdonosa alapít? Érdekes kitétel az is, hogy a 2Rule többségi tulajdonosát egyetlen ponton sem említi a Nemzeti Sport cikke. Vajon ennek mi az oka?

4) „jól tudjuk, mit jelent egy nemzeti elkötelezettségű, minőségre törekvő szállító, hiszen jelképnek is helytálló a német Adidasnak az 1954-es világbajnoki döntőhöz is szorosan kapcsolódó eredettörténete.”
Az Adidas, mint sportszermárka ugyan valóban csak 1949-ben, a két Dassler fivér kenyértörése után jött létre (Rudolf a Puma alapítója, mint azt nyilvánvalóan sokan tudják), ám valójában 1924 óta folyamatosan gyártott sportszereket (Gebrüder Dassler Schuhfabrik néven). Vagyis: harminc év folyamatos munka, kísérletezés és fejlesztés végén jutott el oda, hogy a neve egybeforrjon a sportban a csúcsminőséggel. A 2Rule milyen sebességgel is szerzett magának élvonalbeli profi klubokat ügyfélként, és hány pólót/rövid nadrágot adott el addig a pontig kereskedelmi forgalomban?

5) „mégis sietnek sokan eleve „gagyinak" bélyegezni az új terméket.”
Valójában az történt, hogy a sajtó – melynek egy mértékadó részét az induló márka „elfelejtette” meghívni arra a bemutatkozó sajtótájékoztatóra, amelyről a közös tulajdonosban osztozó Nemzeti Sport és az állami média ellenben tudósított – kérdéseket fogalmazott meg az új termék gyártási helyére, technológiájára, színvonalára vonatkozóan. Ennek fő oka ráadásul nem is feltétlenül a termék vélelmezett minősége, hanem egy korábbi kommunikációs üzenet volt, melyben a 2Rule azt hangsúlyozta, magyar terméket szeretne, magyar munkaerővel, Magyarországon előállítani. Ennek ellenőrzése – pláne úgy, hogy a vállalkozás közvetve és közvetlenül közpénzekre pályázik, hiszen a sportfelszerelések piacán TAO-t költenek a magyar csapatok – egyértelműen alapvető feladata minden olyan sajtóterméknek, amely olvasói felelős és tárgyilagos tájékoztatását tartja elsődleges feladatának.

6) „Jellemzi a helyzetet, hogy a cég és a vívószövetség közötti korrekt és átlátható megállapodás körül is vihar támadt, amelynek az olimpiai bajnok kardozó, Szilágyi Áron esett áldozatul.”
Valóság: Szilágyi Áron közleménye szerint „nyilvánvaló szándéka volt a “szervezőknek” egy olyan márka népszerűsítése, melyre nincsen lehetőségem és ennek okán sem mérlegelni, sem hozzájárulni nem tudok a megjelenítéséhez. Így a készülő anyagban akaratom ellenére nevemet és arculatomat használták, amire sem jogi és sem etikai megfontolásból így nem lett volna lehetőségük (…) a felvétel soha nem érkezett meg, így sem engedélyt, sem jóváhagyást nem adhattam rá, azt az akaratom ellenére használták fel.” Vagyis: Szilágyi nem a zsigeri gyűlölködés vezette ellenzéki sajtóra, hanem a „szervezőkre” mutogat. Mivel az eset a köztévén futó Kisbajnok című műsor felvételén történt, teljesen egyértelmű, hogy az olimpiai bajnoknak az állami televízióval és/vagy a nekik műsort gyártó céggel volt problémája a konkrét esetben. Ha tehát valamit a történtek jellemeznek, az éppenséggel a cég és a vívószövetség közötti megállapodás korrektsége-átláthatósága, valamint a köztévé szerkesztési mechanizmusainak szakmai színvonala.

7) „(…) a relatív olcsósága éppen a piaci versenyben jelenthet olyan előnyt a magyar márkának, amelynek révén úgy lesz több az itthon maradó és hasznosuló profit és adóbevétel, hogy olcsóbban jutnak hozzá a felszerelésekhez a sportolók.”
Kővári Ágnes telefonbeszélgetésünk alkalmával elárulta, nem tudja olcsóbban adni a felszerelést, mint a korábbi szállító Adidas és Nike. A „relatív olcsóság” tehát ebben a kontextusban nehezen értelmezhető kijelentés – de legalábbis szerencsés lett volna egyeztetni róla a cég ügyvezető igazgatójával, aki egy hete még nem tudott ilyesféle versenyelőnyről.

8) „Létszámuk 2010 óta megduplázódott, és elérte a félmilliót, vagyis – igen, részben a taoprogramnak köszönhetően – nagy és bővülő piacról, nagy keresletről beszélhetünk, amelynek profitját a multik rakják zsebre és – jórészt – viszik ki az országból. Egy magyar márka megjelenése viszont – divatos kifejezéssel – win-win helyzetet teremthet, vagyis a magyar sport szereplői és a magyar gazdaság egésze is jól jár, miközben egy hazai magáncég is felépülhet, megerősödhet ebben a konstrukcióban.”
Szöllősi zsákjából ennél a pontnál bújik ki a szög. Egyrészt elismeri, hogy a cég javarészt közpénzből származó profitra hajt („taoprogramnak köszönhetően”), másrészt jelzi azt is, hogy egy „nagy és bővülő piacról, nagy keresletről beszélhetünk”. Mivel korábban már tisztáztuk, hogy Szöllősi érvelése alapján a 2Rule-t a politikai akarat hozta létre, immáron az is világos, hogy ennek a bővülő piacnak a bekebelezése politikai kérdés – ha ugyan önmagában már a megcélzott közpénzek okán ne lenne eleve az. A „hazai magáncég felépülése és megerősödése” eddig sem volt kérdéses, a sajtóban megjelent kritikák alapját javarészt az jelentette, hogy korábban, más tulajdonosi szerkezettel bíró magyar magáncégek nem voltak képesek ilyen gyors berobbanásra a piacon, nem szereztek ilyen gyorsan ügyfeleket és nem kapták meg maguk mögé reklámhátszélnek a köztévé műsorait sem. Ennek okait firtatni megint csak a tárgyilagos tudósítást maguk elé célként kitűző sajtótermékek természetes feladata.

9) „Az pedig teljesen általános, hogy nagy profi csapatok nem mindig kapnak saját tervezésű felszerelést a nagy gyártóktól, hanem ugyanabból a kommersz kínálatból válogathatnak, amelyhez a központi katalógus révén a világ bármelyik amatőr csapata hozzáfér. Ám általános az a vélemény is, hogy a nagyobb verseny éppen a külföldi piaci szereplőket késztetheti végre a jelenleginél aktívabb marketingtevékenységre, ami megint csak jó a magyar sportnak és gazdaságnak.”
Ezek mondatok azt sugallják, mintha a külföldi nagy sportszergyártók valamiféle gonosz összeesküvés részeként nem gyártanának egyedi felszerelést a magyar csapatoknak (való igaz, egyedül a Ferencváros kap személyre szabott kollekciót a Nike-tól, kétévente), nem pedig azért, mert egy kereskedelmileg lényegében nem létező piacról van szó esetünkben. Vagy tényleg azt gondoljuk, hogy ha az emberek kígyózó sorokban várakoznának az NB I-es klubok merchandising boltjai előtt, akkor az Adidas és a Nike önmaga ellenségeként sem lenne őket hajlandó egyedi termékekkel ellátni? Ugyan már. A 2Rule természetesen ezen a gyakorlaton változtathat (és úgy tűnik, változtat is), ám ennek ára van – és ezen a ponton ismételten megdől a fenti érv az olcsóságról, mint releváns piaci előnyről. Azon meg aztán valóban felesleges lamentálni, hogy a 2Rule hatására az Adidas hirtelen egyedi mezek tervezését kezdi meg a magyar piacra, hiszen a realitás minden írmagját nélkülözi a feltételezés. Nevezzük – jóhiszeműen – wishful thinkingnek.

10) „sok cikkben és kommentárban volt szó arról a napokban, hogy a 2Rule valami falusi, a garázsban előállított márka, amelynek szakmai és erkölcsi létjogosultsága a magyar sportban a nullával egyenlő, miközben a csodálatos külföldi vetélytársak végtelenül profik, termékeik lenyűgözően minőségiek, és tényleg mit is akarnak megálmodói ezzel a 2Rule-lal. Fő érv volt például, hogy kínai és török alapanyagból készülnek a 2Rule-termékek, miközben ma már a legkiválóbb divatcégek is főleg Kínában gyártatnak, a sportfelszerelésekről nem is beszélve, amelyeknek legalább a kilencven százalékát ott állítják elő.”
Valóban fő érv volt, csak éppen nem feltétlenül a minőség oldaláról – bár érdekes módon épp a szerző maga ismeri el a kiragadott idézetben, hogy ugyanazon a gyártósoron lehet nemzetközileg elismert minőséget és olcsó gagyit is előállítani, ebben a kérdésben tehát nem lehet perdöntő érv a helyszín -, hanem a sokszor hangoztatott nemzeti össztermékhez való hozzájárulás, illetve a kommunikáció felől közelítve. A 2Rule javarészt közpénzekre pályázik, így elemi fontosságú, hogy a nyilvánosság aktorai megvizsgálják: igaz-e, amit a cég önmagáról állít. Ennek kiderítésében volt fontos, merre, hol, kikkel gyártatják a termékeiket, és, hogy mindez összecseng-e azzal, amit előzőleg nyilvánosan kommunikáltak.

11) „A marketingstratégiát, a szolgáltatást, a termék minőségét, ha jogos, lehet kritizálni, de furcsa és viszolyogtató, hogy az ellenzéki sajtó a rezsicsökkentés, a bankadó és egy sor más hasonló ügy után megint a multicégeknek szurkol.”
Itt csak a magam nevében tudok megszólalni, de ezen a ponton szeretném jelezni Szöllősi Úrnak: én a versenynek, a teljesítménynek, a tisztességnek, a becsületességnek, a munkának és az alázatnak szurkolok. Az élet minden területén.
sport
rossi46rossisport2018 július. 23, hétfő 07:57 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Kisvárdán a szurkolók mennyire érezhetik magukénak a zsoldosokkal telipakolt csapatukat?
sport
Fogurusport2018 július. 22, vasárnap 15:53 Válasz a hozzászólásra
sport

Foguru
Ugyan mi köze van ehhez a fiúknak?Sajnos mint az egész magyar foci,csupa dillettáns veszi körül!Igaz anno Mario Götze be lett mutatva az FC Bayern-nak egy NIKE -trikóban!Máshol is van ilyen hiba?Nincs kizárva!
sport
vagyesport2018 július. 22, vasárnap 14:03 Válasz a hozzászólásra
sport

vagye
Hát nem elfelejtették a fiúk ezt a komoly szerződést


https://index.hu/sport/futball/2018/07/22/felcsuti_musorfuzet/
sport
Fogurusport2018 július. 22, vasárnap 13:43 Válasz a hozzászólásra
sport

Foguru
R´zsi!Egy ismert kapus kesztyüt készitö,forgalmazó cég,(évi 1,7 millió)Titán néven hozta forgalomba a termékeit!Olli Kahn akit egy sportújságiró titánnak nevezett följelentette öket a név használat miatt,és az Olli Kahn nyert !Ma már nem kapsz ilyen kesztyüt!Ezért fontos a név ,2Rule néven nem fogsz hasonló nevüt találni!
sport
Fogurusport2018 július. 22, vasárnap 13:21 Válasz a hozzászólásra
sport

Foguru
Rózsi! Mindegy ,hiszen az egész egy új termék lejáratása!A VB elött a német adidas triko 145 euróba került!Ugyan szerinted mennyibe kerül most?A FRADI NIKE trikója 30 ezer forint,név nélkül,ugyan mennyit adnak el belöle?A TURUL trikó is ennyi?
sport
rossi46rossisport2018 július. 22, vasárnap 13:15 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Guru!
Nem népszava vót!!
sport
Fogurusport2018 július. 22, vasárnap 13:08 Válasz a hozzászólásra
sport

Foguru
Rózsi! Ne állj be ezek mögé,hiszen a népszava egy büdös kommonista lap,akiknél az idöjárás lehet hihetö,mert azt irják ,mint a többi!Hidd el tudom,magyarországon több cég pl a Lotto is varrat,az összes profikapus kesztyü magyartermék!Ez a hülye meg emliti az adidas-t ez a cég bezárta az összes üzletét,nem szállit senkinek,csak online kapható!A német válogatott adidas-ban játszik évi 80 millióért,és az eladott trikók után 45%-ért!Nike 8 évre 600 milliót kinált amit elutasitottak!A magyar textil ipart a távolkeleti bangladesi textilipar tette tönkre!Ezekkel nem fogsz már sosem versenyben lenni!
sport
rossi46rossisport2018 július. 22, vasárnap 11:05 Válasz a hozzászólásra
sport

rossi46rossi
Éniss!
Éniséniséniss!!


Amikor a haveri kapitalizmus maga alá gyűri a gazdaságot
2018. július 22. - 10:25
GAZDASÁG


Ikarus és 2Rule


Semmiből jött Lőrinc-féle „nemzeti” sportmárka, gyártani képtelen buszos cég állami megmentése a csődtől. Két minapi hír arról, hogy a haveri kapitalizmus hogyan gyűri maga alá a gazdaságot. Aminek következménye a járadékvadászat állami szintre emelkedése. Folyamatos külső pénz nélkül ennek vége a csőd.

Saját gyártókapacitása, központja, webshopja, bemutatóterme, katalógusa sincs a legújabb magyar „sikervállalkozásnak” a 2Rule (vagyis Turul) sportszermárkának, amely mégis elindult hódító útjára – olvashatjuk a Népszava összeállításában. Mészáros Lőrinc – talán maga se tudja, hányadik – cége máris megnyert magának két NB I-es futballcsapatot, a Haladást és a Diósgyőrt. Az ország alighanem leggazdagabb embere által tulajdonolt Puskás Akadémia csapata magától értetődően szintén ebbe a mezbe öltözött. Sőt, ügyfélköre máris tovább nőtt, többek között a Vasas és a vívószövetség is a 2Rule-t választotta.

Amely ráadásul ugyanúgy külföldön gyártatja cuccait, mint a nemzetközi multik (a Távol-Keleten). Amelyek legalább nem nevezik magukat „nemzetinek”. Csak közbevetésképpen:

a rendszerváltás után amúgy is vergődő magyar könnyűipar koporsójába az utolsó szöget éppen Orbánék verték be
azzal, hogy 1998 és 2002 között két és félszeresére emelték a minimálbért. Az iparág ezt nem bírta ki, lényegében az összes cég tönkrement.

Tehát az Adidas, a Nike, a Puma, vagy az olyan olcsóbb szállítók, mint például a spanyol Kelme mind ejtve, jöhet a „nemzeti” gyártó, a semmiből pár hét alatt (!) rakétaként kilövő 2Rule.

Talán sose derül ki, hogy ennek a rémesen gyönge szójátéknak kiagyalói között volt-e egyvalaki, aki legalább konyhanyelven beszél angolul, vagy amolyan önkéntelen beismerés ez. A to rule főnévi igenév magyarul: uralkodni.

Aligha kell hosszasan érvelni amellett, hogy

normális piaci körülmények között ilyen viharos sikernek esélye se lenne.
Drágán megdolgozott piac, csapatoknak ingyenesen adott kollekció (amit a foci vezető bajnokságaiban játszó klubok ma is élveznek e legismertebb márkáktól), vagyis pénz és még több pénz a siker kulcsa. Van példa arra, hogy tök ismeretlen sportmárka gyorsan betör a nagyok közé. Az olasz Sergio Tacchini azzal ugrott ki, hogy a nyolcvanas években nagyot húzva az akkori egyik csúcsteniszezőt szerződtette reklámarcnak, és persze felszerelése viselőjének. De ezt is saját pénzből, saját kockázatra tette.

Nem úgy, mint Lőrincünk, akinek elég volt elhatároznia(?), hogy a tizenvalahanyadik üzletágban is „szerencsét próbál”(?), mire több klub azonnal úgy döntött, hogy a

világszerte sok évtizede sikeres márkák helyett a semmilyen referenciát se felmutató új „magyar” terméket választja.
És ne legyen illúziónk, ez még csak a kezdet, a hatalomközeli (és a pénzt remélő egyéb) egyletek is így fognak dönteni, amint lejár jelenlegi szerződésük. És azon se lepődjünk meg, ha a magyar válogatott nem oly soká az Adidas helyett a turulos mezben fog újabb és újabb kudarcokat elszenvedni. (Ha nem, az az Orbán-Csányi-tengelyakasztás alakulásáról fog minket tudósítani.)

Ugyancsak a minap történése, hogy a kormány (legalábbis időlegesen) megmenti az Ikarus Egyedi Buszgyártó Kft.-t. Azt a céget, amely leszerződött 150 darab szállítására a Volánnal, 30-ra a BKV-val, de minden kormányzati mentőövvel is alig tíz buszt adott át a BKV-nak, s azokkal is komoly minőségi bajok voltak. A „közeli cég” termékéről Tarlós István bő két éve azt mondta, hogy azok drágábbak, mint a lengyel Solarisok, és még össze is kellene szerelni őket, továbbá hozzájuk ugyanazokat fődarabokat vásárolják, mint a lengyelek. A főváros a kormány nyomására elállt a Solarisok megvételétől, hogy aztán most felbontsák a szerződést az Ikarus Egyedivel.

A kormánynak azt a koncepcióját, hogy a magyar gyártókat próbálják helyzetbe hozni, a legmesszebbmenőkig támogatom elvileg, de itt másról van szó, ezek nem magyar gyártású buszok – mondta Tarlós. Merthogy – hasonlóan a 2Rule esetéhez – mindenhonnan összevásárolt részegységekből szerelték össze a „hazai” buszokat.

Ismét közbevetőleg: itt szintén olyan ágazatról van szó, amely a szocialista világ széthullása után elvesztette piacait, szakemberei szétszéledtek-elhunytak. Amivel persze nem mentegethető az Ikarus Egyedi alkalmatlansága, az, hogy az (idővel Mészáros Lőrinc érdekeltségébe került MKB Banktól kapott) csaknem hatmilliárd forint kölcsönből se volt képes eleget tenni a szerződésnek.

Itt érünk el a lényeghez. Ahhoz, hogyan jellemezhető az a gazdasági-politikai berendezkedés, amit nap nap után látunk. A mindenhová elérő polipszerű térfoglalás.

Ezt a jelenséget nevezik haveri kapitalizmusnak, tudományosabban járadékvadászatnak.
Amikor nem saját teljesítmény, fejlesztés, újítás, kockázatvállalás áll az elért eredmény mögött, hanem politikai kapcsolat. Amikor törvényekkel is megsegítve újraosztják a jövedelmeken túl a vagyonokat annak érdekében, hogy azok a kiszemelt kivételezettek kezébe kerüljenek.

Minél magasabb az állam általi újraelosztás aránya, annál nagyobb annak veszélye, hogy a piaci törvények eltérítésével irányítottan lehessen „megfelelő” helyre juttatni a köz javait. Magyarországon még mindig ötven százalékhoz közeli a redisztribúció aránya.

Joseph Stiglitz amerikai közgazdász elmélete szerint a nálunk is tapasztalható közpénzeltérítés az úgynevezett kizsákmányolási járadék. Ennek egyik megjelenési formája az, amikor a politikai vezetés az állam hatalmát versenykorlátozásra használja, amivel maguk vagy klienseik számára extraprofitot szereznek, például azzal, hogy

a közbeszerzéseken akkor is nyertesek lesznek, ha nem ők teszik a legjobb ajánlatot
– írt erről Mihályi Péter és Szelényi Iván két évvel ezelőtt.

Ennek egyik veszélyes következménye, hogy – ha ez általánossá válik – a gazdaság növekedési potenciálja súlyosan visszaesik a verseny sérülései miatt.

A haveri kapitalizmusnak és a járadékvadászatnak egy egész ágazatra, az energiapiacra gyakorolt torzító hatását mutatja be a Korrupciókutató Központ Budapest 2016-os tanulmánya.

Az is régi megfigyelés, hogy az alig feltételekkel adott, esetünkben szinte automatikussá tett és gyorsított külső támogatás eleve roncsolja a hatékonyságot azzal, hogy

a résztvevőket nem teszi érdekeltté teljesítményük javításában.
Ha mindezt ötvözik az állam kegyenceihez jutó pénzirányítással, annak következménye könnyen belátható. Előbb-utóbb elfogynak a belső tartalékok, a versenyhiány miatti hatékonyság-deficitet nem lesz honnan pótolni. A Lőrinc-féle

államilag doppingolt cégek és az egész rendszer fennmaradása addig biztosított, amíg van honnan betömni a világpiac és a hazai viszonyokbeli teljesítmény közti lyukat.
A Simicska-birodalom napjainkban látható szétporladásának is ez az oka. A sokak által zseniálisnak tartott üzletember valójában nem több, mint a rendszerváltás zavarosában halászó ügyeskedő, aki előbb az állami szabályozás lyukait kihasználva a többi fideszes haverral (például Kövér Szilárddal) cégtemetőben mentette ki a közpénzt. Aminek tőkéjéből aztán – menet közben már kormányzati segítséggel – létrehozta azt a vállalatbirodalmat Közgépestül és médiaportfólióstul, amely hatalmi háttér nélkül szinte pillanatok alatt omlik össze. A pénzt termelő maradék érdekeltségek, az agrárcégek is alighanem a területalapú uniós támogatásnak köszönhetően vannak még talpon.

Ha az uniós donációt a következő ciklusban valóban újraszabják, és jelentősen lezuhan az ideáramló pénz mennyisége,

ezek a lufi-kegyencbirodalmak szempillantás alatt fognak eldurranni.
Az ország elsüllyedésével együtt.

fühü.hu
sport
Fogurusport2018 július. 22, vasárnap 10:22 Válasz a hozzászólásra
sport

Foguru
Már megint bemásoltálvalami nagyon okosat?Ez az ember aki ide irta hogy tudja hogy miként müködik a dolog annak egyszerüen fingja nincs róla!A Hertha nem vásáról ,öket a NIKE öltözteti!Cserébe a szurkolóknak eladott trikók áráért!Adidas,Puma egy teljesen más üzleti politikát folytat,és csak bajnokcsapatokat,és válogatottakat öltöztet!Lehetsz kurva okos ,mint mindig a Dortmundnak a Puma egy bizonyos százalékban tulajdona,mint ahogy az Adidas is tulajdonos a Bayernnál!A 2RULE ha igy viselkedik és teljesen ingyen öltözteti a csapatokat ,akkor semmi újat,de semmi büntetendöt nem követ el!Csak a te irigy kommonista agyadban lehet ez probléma!
sport
vagyesport2018 július. 22, vasárnap 09:59 Válasz a hozzászólásra
sport

vagye
Turul ide vagy oda nagyot égett hazai pályán a Felcsútra szerződtetett mini világválogatott.
De addig történt egy és más...
Lőrinc barát hirtelen befutott sportmárkáját az emberek általában ( leszámítva néhány agymosott birkát aki bele sem gondol ) nem túlzott szimpátiával fogadták.
Remek írást közölt erről Kele János blogger, amire indulatosan reagált Kövári Ágnes a cég vezérigazgatója ( Szélesi Zoltán felesége amúgy, de ez bizonyára véletlen ).
Én is vettem a fáradtságot és írtam a hölgynek :
Kővári Ágnes Kedves Kele János! Mégis mit tud a 2Rule-ról? Még a nevét sem tudja leírni! Utána nézett bárminek is, esetleg megkeresett a témában a 2Rule csapatból bárkit, hogy a kérdéseire választ kapjon? Vagy csak csattogtatja a lájkhajhász frázisait? Látott, fogott, netalán viselte már egyetlen mezünket is? Tud bármit is a csapatsportok öltöztetéséről? Tudja hogyan született a Puskás Akadèmia meze? Dolgozott már a nagy márkàkkal, ezért ismeri az üzletpolitikájukat? Beszélt a klubokkal, hogy miert váltottak? Esetleg Dárdai Palival, miért állt a 2Rule mellé? Ismeri a 4F márkát? Mert ha ezekből a témakörökből egy sem ismert az Ön számára, akkor megkérdőjelezem, hogy tudja miről alkot véleményt és úgy gondolom szàndékosan csak szenzacióhajhász megközelítésből lájkvadász az írása. Minden esetre, ha eddig nem tudta hol talál meg minket, akkor most már tudja. Örömmel állunk rendelkezésére, ha szeretne igazságról bloggolni. Üdv

erre írtam : Elnézést, én tudok egyet és mást csapatok öltöztetéséről. És valóban ! Az pont úgy szokott lenni, hogy megjelenik egy márka és klubok azonnal váltanak. A márkát még eddig nem viselte egyetlen csapat sem, de nálunk a futballelit tényleg már csalhatatlanul tudja, hogy ez lesz az üdvözítő. Minden más gondolat tényleg irígység. Hogy a nagy márkák üzletpolitikáját is fel kell emlegetni az is tényleg evidens. Hiszen az Adidas, Puma stb. pont így csinálja. Dárdai is odaállt ? Nyilván nem pénzért, alighanem a Hertha is azonnal vásárolt. És kedves Kővári Ágnes, lehet, hogy nem hiszi el de a tojást sem Kele János tojja, de azért lehet véleménye a rántottáról. Az meg csak hab a tortán, hogy a fidesz legelkötelezettebb s..nyalója ez a paralimpiás mindenhez értő Szabó László is rögtön felismeri a hihetetlen márkaelőnyt. Kele János pont azt írta le ami süt az egész magyar elit gátlástalanságáról. Könnyű úgy elindítani üzletet, hogy szolid ráhatással biztosak lehetünk a piacban. A Diósgyőr a létéért küzd, természetes hát, hogy kedvében akar járnia kormányfő üzleti köreinek. Különben pontosan úgy járhat mint a Kecskemét, Eger stb Utóbbiba ott kötött bele az MLSZ ahol csak tudott egy évvel később Tállai Mezőkövesdjének ugyanazokat megengedte. És még valamit Kedves Ágnes: blogolni és nem bloggolni.... Tudja... A helyesírás is a marketing része. Még ha a piacon vannak egyenlőbbek is.
sport
Vissza a fórumokhoz
2/63 oldal Hozzászólások:
[előző]sport...sport[2]sport[3]sport[4]sport[5]sport[6]sport...sportsport[következő]
sport
sportVéleményem:
sport
Bejelentkezési név Jelszó
sport
A hozzászólásod
Kérek értesítést, ha válasz érkezik erre a hozzászólásra.
sport
sport
sport sport

sport

sport
sport   sport  

(C) 2018 NETFORUM Kft. Minden jog fenntartva!

Impresszum Médiaajánlat Kapcsolat RSS tájékoztató